Direktlänk till inlägg 5 mars 2015
1) Öppna inkorgen Sortera bort alla privata mail. Kasta alla skräpmail. Skumma igenom jobbmailen ett i taget. Fråga dig själv följande fråga vid varje mail: Behöver jag agera på detta eller är det bara info?
2) Kategorisera mailen
Agera – Snabba = Du vet svaret utan att behöva fundera, Tidskrävande = Du behöver kolla upp svaret.
Info – Saker du behöver veta, men inte behöver agera på.
3) Sortera
(för att undvika att det trillar in flera mail under tiden som du jobbar vidare med punkt 3 så kan du nu sätta din outlook i offline läge. Om du vill.)
4) Agera
5) Sätt av tid för mailhantering
I början är det svårt! Du måste ha självdisciplin och du måste tycka att det är värt ansträngningen.
Jag lovar dig att du kommer att ha en TOM inkorg varje gång du avslutar din arbetsdag
om du följer dessa 5 steg.
Ha tålamod, redan efter en vecka kommer det att gå lättare :)
Nu har jag sett filmen som har skapat en sådan debatt. Den var inte alls som jag förväntade mig, den var helt annorlunda och den var SÅ mycket bättre. Den handlar ju inte om sex! Den handlar om det mänskliga psyket, och sexet är ju bara en bieffekt!D...
Det är ju internationella kvinnodagen idag! Tänk vad skoj!! En hel DAG hörrni!! Det var väl generöst av männen att dela med sig av en dag till oss? Nu har de ju bara 364 stycken kvar...! Själv hade jag missat den...Helt otrolig timing att jag l...
Jag brukar ofta fundera över detta med män och kvinnor. Jag är ingen feminist, och jag kan trivas med att kvinnor ibland gör det de är bäst på och män det som de är bäst på. Jag menar man behöver ju inte hysteriskt försöka att göra tvärtemot bara för...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|