Alla inlägg den 8 mars 2015

Av oglammigt - 8 mars 2015 17:33

Det är ju internationella kvinnodagen idag! Tänk vad skoj!! En hel DAG hörrni!! Det var väl generöst av männen att dela med sig av en dag till oss? Nu har de ju bara 364 stycken kvar...!


Själv hade jag missat den...Helt otrolig timing att jag lyckades lägga in ett närapå feministiskt inlägg dagen före, utan att veta om det :)


Hur firar ni denna underbara dag då mina kära systrar? Bränner behåar? Slår era män? Ligger på soffan o latar er hela dagen och låter karlarna ta hand om allt vad hus och hem heter? 


Själv har jag ingen aning om vad man borde göra en dag som denna... Jag googlade lite och hittade ett evenemang på Fryshuset, programbladet kan ni se här. Var någon av er där idag rentav?



Om man har missat att fira dagen så är det inte för sent ännu, ni kan passa på och se dokumentären "Indiens dotter" på SVT2, ikväll kl 22:10. Dokumentären handlar om den 23-åriga Jyoti Singh som blev våldtagen och mördad i en buss i Dehli i december 2012.....Hmmm.... kanske inte den här dagen ska firas trots allt...? Är tanken mer att man ska sörja..? Jag fattar inte riktigt....


Själv har jag meckat minsann! Har varit och köpt innerslang till en gammal cykel som vi hade i förrådet och bytt den gamla trasiga slangen. Alldeles själv. Tänk vad jag kan.


Egentligen skulle dottern ha haft en 20" cykel men det enda jag hittade i förrådet var en 24". Det går bra när hon väl sitter på den, men det blev svårt att hoppa av och på. Hon kom just in o skrek att hon vill ha en ny.... Suck.


Om man vill kan man ju iaf fira att sån här reklam inte görs längre....



Internationella kvinnodagen



Fler vidriga reklambilder hittar du här.

Nåja. Det är en dag i morrn´å. Grattis i alla fall.

Presentation


En inblick i det otroligt oglammiga livet i ekorrhjulet och i mina högst personliga tolkningar av rätt eller fel och bra eller dåligt.

Välkommen in!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards