Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Mello - Filippa Bark... Älska eller hata?

Av oglammigt - 7 mars 2015 11:03

Hej!


Idag är det lördag och för många betyder det dagen de väntat på i en hel vecka. Nämligen dags för Mello. Personligen tycker jag att det är aptråkigt att man har gjort en lååååång radda av avsnitt i stället för ett enda avsnitt där man väljer en låt en gång. Det blir alldeles för utdraget, och sedan alla dessa omröstningar vars enda syfte är att dra in så mycket pengar som möjligt. Gillart INTE.


Kollar ändå, men inte med fullt fokus. Blir mest lite slötittande. Men finalen vill jag se :)


Men hörni...vad tycker ni om..... 


  Filippa Bark??


Själv tycker jag att hon är rolig, kanske inte så att man vrider sig av skratt, men jag gillar henne!

Jag har förstått att många tycker illa om karaktären för att de anser att hon föreställer en person med funktionshinder.
Andra gillar henne och säger att hon föreställer en vilsen, nervös och förvirrad 14-åring. Men då säger de som är emot att "så beter sig väl ingen normal 14-åring....!?"


Skulle det inte kunna vara så att hon föreställer en PARODI på en vilsen o nervös 14-åring?

Och i så fall är det väl ingen skillnad på hennes karaktär och andra roliga karaktärer som är parodier på vissa personlighetstyper?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oglammigt - 18 mars 2015 11:48

Nu har jag sett filmen som har skapat en sådan debatt. Den var inte alls som jag förväntade mig, den var helt annorlunda och den var SÅ mycket bättre. Den handlar ju inte om sex! Den handlar om det mänskliga psyket, och sexet är ju bara en bieffekt!D...

Av oglammigt - 9 mars 2015 12:49


Idag har jag lånat ett tips från Proffice. Det handlar om hur man slipper stressen och undviker den berömda väggen. Jag tycker att dessa 5 steg verkar bra och trots att jag är så ofattbart klok och allvetande så hade jag hjärntorka på egna tips id...

Av oglammigt - 8 mars 2015 17:33

Det är ju internationella kvinnodagen idag! Tänk vad skoj!! En hel DAG hörrni!! Det var väl generöst av männen att dela med sig av en dag till oss? Nu har de ju bara 364 stycken kvar...!   Själv hade jag missat den...Helt otrolig timing att jag l...

Av oglammigt - 7 mars 2015 15:51

Jag brukar ofta fundera över detta med män och kvinnor. Jag är ingen feminist, och jag kan trivas med att kvinnor ibland gör det de är bäst på och män det som de är bäst på. Jag menar man behöver ju inte hysteriskt försöka att göra tvärtemot bara för...

Av oglammigt - 6 mars 2015 19:59

Fredagskväll. Alltid lika skönt! Trots att jag är "mellan två jobb" och följaktligen inte har jobbat i veckan så infinner det sig ändå en härlig känsla av ledighet!                   När jag sitter här o har det bra så undrar jag över tig...

Presentation


En inblick i det otroligt oglammiga livet i ekorrhjulet och i mina högst personliga tolkningar av rätt eller fel och bra eller dåligt.

Välkommen in!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards