Alla inlägg den 18 mars 2015

Av oglammigt - 18 mars 2015 11:48

Nu har jag sett filmen som har skapat en sådan debatt. Den var inte alls som jag förväntade mig, den var helt annorlunda och den var SÅ mycket bättre. Den handlar ju inte om sex! Den handlar om det mänskliga psyket, och sexet är ju bara en bieffekt!
Det som förvånar mig allra mest är att inte fler förstår det. Den handlar inte om stereotypa könsroller och den handlar inte om BDSM. Den handlar om ett förhållande med mycket kärlek, starka känslor, misstro, rädsla, åtrå och ångest. Men mitt i allting så finns det en stark vilja att förstå varandra och en stor rädsla för att släppa taget. Det finns väl i många förhållanden? Varför har det blivit en stor diskussion om ifall det som händer i denna relation är rätt eller fel??
Som jag ser det så är sexet i Greys liv hans sätt att handskas med något svårt och smärtsamt. Om han hade tagit till knytnävarna, droger, spel, otrohet eller alkohol istället, som en lösning på sina problem hur hade filmen uppfattats då? Jag är ganska säker på att det INTE hade blivit en diskussion om underkastelse och könsroller. Det hade väl snarare blivit en diskussion (om det ens hade blivit någon diskussion alls) om hur mycket man tycker det är värt att offra för att försöka hjälpa sin partner. Som sagt, jag är MYCKET förvånad att inte fler kan se förbi stereotypa könsroller och dominant sex, när det finns ett helt annat djup i filmen. Kommentarer? Tankar? Dela gärna med er av dem, jag är väldigt nyfiken på om det finns någon som håller med mig!

Tack för mig, och ha en härlig vårdag!!

Presentation


En inblick i det otroligt oglammiga livet i ekorrhjulet och i mina högst personliga tolkningar av rätt eller fel och bra eller dåligt.

Välkommen in!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards